Snel afgeleid tijdens je werk vanuit huis? Probeer deze tips!

Het thuiswerken had je je misschien veel efficiënter voorgesteld. Maar na een paar maanden is het duidelijk: op sommige dagen ben je niet vooruit te branden. Dus wat is er met de organisatie gebeurd? Ironisch genoeg is het moeilijker om georganiseerd te zijn als je thuis werkt dan wanneer je een traditionele kantoorbaan hebt. Maar er zijn manieren om georganiseerd te blijven en productief te zijn wanneer je vanuit huis werkt. 

Vind je eigen piekuren

Iedereen heeft een moment van de dag waarop ze zich op hun best voelen. Misschien ben je een ochtendmens en ben je in staat om de meeste van je taken vóór het middaguur gedaan te krijgen. Maar misschien ben je wel een nachtbraker die met uw beste ideeën komt terwijl de rest van de wereld sluimert. Zoek uit wanneer je de meeste energie hebt en pas je schema daarop aan, zodat je zwaardere taken krijgt om uit te voeren als je op je hoogtepunt bent en je het meest fris voelt. Plan daarom ook vooruit met een 4 maanden kalender, dan weet je precies waar je aan toe bent.

Vermijd huishoudelijk werk tijdens werktijden

Je verplaatst je onschuldig naar beneden om de sprei in de wasmachine te gooien als je merkt dat de kinderen hun ontbijtborden in de woonkamer hebben achtergelaten. Terwijl je de vuile vaat in de gootsteen legt, vervang je de papieren handdoekrol en neem je het aanrecht af. Zonder het te beseffen zijn er 20 minuten verstreken – en heb je minder tijd over tot je deadline. Hoewel het logisch is om wat huishoudelijk werk te doen als je vanuit huis werkt, kan het één van de grootste afleidingen zijn. Probeer in plaats daarvan wat kleine huishoudelijke taken uit te voeren tijdens je pauzes. Het is misschien niet de meest opwindende manier om uw lunchpauze door te brengen, maar organiseer in plaats daarvan uw huishoudelijke activiteiten voor uw pauzes.

Beperk je oproepen 

Je familie en vrienden weten allemaal dat je vanuit huis werkt. Dus waarom wordt je om de haverklap gebelt door je tante wanneer je bezig bent met werk? Mensen die niet vanuit huis werken, vinden het moeilijk om te begrijpen dat terwijl je thuis bent, je ook echt aan het werk bent. Het is dus een goed idee om je bellers duidelijk te maken dat je tijdens bepaalde uren niet gestoord kunt worden. Dit kun je ook doen met een geautomatiseerd bericht in je voicemail. Wanneer je gebelt wordt kun je het beste de telefoon niet opnemen. Op die manier krijgen ze vanzelf de hint dat je druk bezig bent. 

Bron: kalendergigant.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *